onsdag 20 september 2017

Julkortsfabriken har startat....

Hej!

Här kommer två nya julkort som jag har gjort. Detta är ett stämpelset med matchande thinlits som kom redan förra året men tycker så mycket om dem. Stämpelsetet heter star of light. Jag följde Liz Yuille's video från YouTube, om du också vill titta på den hittar du den här.


På kortet nedan har jag använt mig av cardstock i färgen soft suede. Jag har stämplat på very vanilla-cardstock med matchande stämpeldyna. Sedan har jag embossat med softly falling-foldern. Stjärnan är utstansad med kopparpapper och under har jag koppartråd.


Nästa kort har jag använt mig av samma stämpelset och thinlits fast ändrat färgerna. Basen är crumb cake-cardstock och jag har stämplat med matchande stämpeldyna. Sedan har jag stansat ut stjärnan i guldpapper med guldtråd under.


Ha det så bra och tack för titten!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...