måndag 18 september 2017

Första julkortet för i år...

Hej!

I fredags kom mitt paket med massa roliga saker. Denna gången blev det mest papper faktiskt. Tycker så mycket om de julstämplar som jag köpte förra året så det blev inte så mycket sådant i år. Men fick tag på min favorit, en solrosstämpel! Den ser jag framemot att göra massa roligt med. Har sett många videos på YouTube som jag har sparat för att kunna titta på igen nu när jag har stämpelsetet.


Men istället för solroskort blev det ett julkort. Kollade runt på Pootles blog hop igår och det var en av hennes tjejer som hade gjort ett liknande kort.  Tycker väldigt mycket om detta kortet så kan tänkas att jag gör mer av detta, kanske i guld, bronze och i den nya färgen champagne.


Jag använde mig av vit kortbas. Sedan ett lager med silverfoil. Över detta lager embossade jag vit cardstock med en av mina nya embossingfoldrar. Den heter winter wonder embossing folder. Snöflingorna stansade jag ut med snöflingor från ett set som heter trim your stocking thinlits. Under dem stansade jag ut cirklar av stitched shape framelits.  Jag fäste snöflingorna på cirklarna med så kallade glue dots. Textstämpeln kommer från ett set som heter embellishes ornaments.


Ha det så bra och tack för titten!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...