lördag 30 september 2017

Julkort igen....

Hej!

Till dagens kort letade jag på Pintrest och hittade ett kort av en kvinna som heter Amy K, som jag gillade. Man hittar så mycket roligt på just Pintrest.


Även detta kortet är stämplat med stämplar från merry patterns. Färgerna som jag har använt mig av är svart, night of navy, always artichoke, so saffron och vitt.  Ljusen är stämplade med night of navy, tre av ljusen har jag först stämplat på ett annat papper för att sedan stämpla ljusen. De tre andra är full styrka av night of navy.


Den blåa bakgrunden har jag embossat med en folder som heter winter wonder, sedan dekorerade jag snöflingan med en rhinestone i mitten för lite bling.  Efter att jag tagit korten och laddat upp dem här så kom jag på att jag hade glömt att måla med wink of Stella i ljuslågorna, detta gjorde jag i efterhand. Sedan knöt jag en dubbel rosett av linnetråd.


Ha det så bra och tack för titten!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...