fredag 7 april 2017

Barnkort...

Hej!

I början av veckan kom min chef och frågade om jag kunde göra ett kort till hennes barnbarn som fyller 1 år i dagarna. Har inte gjort så många barnkort så fick leta runt lite men hittade denna videon på YouTube. Mitt kort är till en liten tjej så jag gjorde kortet i rosa.


Giraffen gjorde jag i färgerna crushed curry och early espresso. Bakgrunden embossade jag med en embossingfolder som heter sparkle texture embossingfolder.  Öron, ögon, tunga, svans och prickarna kommer från stämpelsetet playful pals med matchande framelits.  Textstämplarna kommer från setet number of years. Textstämplarna har jag stansat ut med en stans som heter washipunch. siffran har matchande framelits. Som avslutning gjorde jag en rosett i silverband som jag fäste på halsen.


Ett mycket roligt kort att göra och det var många på jobbet som tyckte att det var gulligt, så även min chef.

Ha det så bra och tack för titten!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...