tisdag 15 november 2016

Min systers födelsedagsask....

Hej!

Idag tänkte jag visa den asken som jag gjorde till min syster när hon fyllde år i helgen.


Jag har gjort den i ett papper med kopparsembossade blommor i. Jag hittade en video som Ann har gjort. Du hittar den här. Jag älskar hennes videos, hon gör underbara askar.


Jag gjorde en tag i samma cardstock som jag använde till asken. Den heter crumb cake. Sedan embossade jag några löv från stämpelsetet som heter Pop of Paradise. Klippte ut dem och satte dem på tagen. Textstämpeln har jag också embossat med koppar.


Här ser man hur asken ser  ut inuti. Jag satte kardborr som ska funka som lås. Utanpå satte jag en "knapp" som kommer från förra årets vårkatalog.


Uppepå handtaget så fäste jag tagen med organsaband i vitt. Ritade med en vit penna som om man sytt och avslutade med ett par rhinestones för lite mer bling.


Ha det så bra och tack för titten!

Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...