lördag 18 juli 2015

Mammas födelsedag...

Hej!

Nu har jag äntligen börjat min semester, inte en dag för tidigt! :-) Ska bli skönt med lite ledighet.

Igår fyllde min mamma år och vi var naturligtvis där och firade henne. Jag gjorde ett par askar och ett kort till henne. Har ju haft möjlighet att beställa lite (läs mycket) saker från Stampin´ up. Alla dessa saker som jag har gjort till mamma innehåller saker därifrån.

Den första asken här är en favorit i repris. Jag följer en tjej på YouTube som kallar sig för Pootles och hon har mååånga roliga askar att prova på! Just denna asken hittar du här.


Jag har använt papper som heter Pool Party, även mönsterpappret är i Pool Party. Stämpeln kommer från ett set som heter Tag Talk och under stansade jag ut lite glitter papper, min mamma älskar glitter.


För att göra värmeljusen lite roligare så satte jag washi-tejp på dem.


Denna asken är perfekt att ge bort, jag har dukat med en sådan ask när jag hade en tjejkväll hemma så alla fick en var. Den är också perfekt att ge till värdinnan när man är bortbjuden på t ex middag.

Nästa ask är för presentkortet som vi syskon hade lagt ihop till. Också "en enkel men som ser lite arbetad ut-ask".  Du hittar asken här.


Pappret är i en färg som den har som "In Color" Den heter Watermelon Wonder och kom ut alldeles nyss. Den kommer att finnas under 2015-2017. Stämpeln upptill kommer från ett set som heter A Whole Lot of Lovely och är stämplad med Watermelon Wonder-stämpeldyna.


Stämpeln som jag har använt för den inre asken kommer från ett set som heter Flowering Flourishes och jag har även här använt Watermelon Wonder-stämpeldynan för att matcha utsidan.


Kortet matchar asken innan i färg. Gillar faktiskt denna färgen väldigt mycket. Fjärilen är en die ifrån Stampin´up. Under fjärilen har jag använt en stämpel från ett favoritset som heter Butterfly Basics, även Happy Birthday-stämpeln kommer från det setet.




Inuti stämplade jag Happy Birthday med en stämpel från ett tillfälligt stämpelset, som de sålde endast under en begränsad tid, som heter Big Day och jag stämplade även med samma stämpel som jag använt under fjärilen på utsidan för att få lite liv inuti kortet.


Ha det så bra!

/Jessica

2 kommentarer:

  1. Så fina saker du gör! Ha en trevlig semester! Kram
    Laurence

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Laurance!! Ha en ha en fortsatt trevlig sommar du med! Kram

      Radera

Life changes......

 It has been 5 years since I posted on here. Life got in the way and so much has happened. Covid happened. My dad had a massive heart attack...